close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היתרונות שבלימודי תורה על פני לימודים אקדמאיים

מערכת שורשג סיוון, תשעד01/06/2014

אז מה ללמוד, תואר או לימודים תורניים?

תגיות:

התואר האקדמאי הוא חשוב וחיוני להתקדמות בחיים המקצועיים ובענפי המשק המרכיבים את המדינה, אך כיום, שלא כמו בעבר, הנטייה לייחס לתואר האקדמאי את המפתח להצלחה בחיים, היא מוטעית ומתבררת כלא נכונה במרבית הפעמים. למעשה, ניסיון מקצועי או התמחות יכולה להיות עזר גדול יותר בתחומים מסוימים, לעומת לימודים של תואר אקדמאי.

חשוב לזכור כי תואר ראשון כיום הוא כדאי במקרה והאדם באמת לומד את מה שמעניין אותו ולא רק כדי להבטיח התקדמות מקצועית. במקרה זה יכול הסטודנט ליהנות מהרחבת הידע שלו וללמוד ככל האפשר ובאופן מעמיק על הנושאים שעניינו אותו מאז ומעולם. על כן, כאשר משווים את כדאיות לימודי התואר הראשון לעומת כדאיות לימודי התורה, רואים שלמעשה, לימודי התורה שווים ערך לתואר האקדמאי, ואולי אפילו עולים עליו. כל מה שצריך הוא רצון עז ללמוד תורה ולהרחיב את הידע בנושא זה.

מהם היתרונות של לימודי תורה?
היתרונות של לימודי תורה הם רבים וכוללים את העובדה כי לימודי התורה הם קיום מצווה בפני עצמם וכן הם ידע שימושי לחיים ושווים ערך ללימודי פסיכולוגיה או היסטוריה. לימודי תורה משלבים גם לימודי מקרא ותלמוד וגם לימודים רוחניים, שיעשירו את חייו של הלומד ויהפכו אותם למשמעותיים וטובים יותר. לכן, אם ברצונכם להרחיב את הידע שלכם בתחום התורה, לימודי תורה מתאימים במיוחד בשבילכם וכוללים את היתרונות הבאים:

קיום מצווה – לימודי התורה, מעבר לעובדה שהם מרחיבים את הידע של התלמיד נחשבים לקיום מצווה גדולה. על פי האמונה היהודית, לימוד תורה על ידי האדם גורם לו להתעלות מעל עצמו ולהביא ברכה לעולם. כמו כן, על פי הקבלה, לימודי התורה נקראים "ספירת התפארת", שנחשבת לחשובה מבין הספירות, מה שהופך את לימודי התורה לבעלי ערך רב.
סגנון הלימוד – לעומת תואר אקדמאי, בו מרחיבים את הידע על ידי קריאה ולימוד בצורת הרצאות, לימודי התורה נלמדים גם בצורה זו, אך גם בלמידה קבוצתית בחברותא. למידה קבוצתית זו מאפשרת ללומדי התורה להעלות סוגיות בדבר הנושאים הנלמדים ולהתדיין בינם לבין עצמם. דבר זה גם מפתח תרבות דיון, אך יותר מכל מביא למסקנות חדשות ומפתח את החשיבה עד מאוד. אחד החסרונות של המוסדות האקדמאיים בימינו, מתייחסים אל חוסר האטרקטיביות והמעורבות של הסטודנטים בלימודים עצמם ולעומתם, לימודי התורה מערבים את הלומד ומאפשרים לו לפתח את יכולות החשיבה שלו.
דרך חיים – לימודי תורה, לעומת לימודים אקדמאיים הם דרך חיים לכל דבר, מפני שהנושאים הנלמדים בהם הם ברומו של עולם. לימודי התורה מתייחסים גם לפרטים היסטוריים וסיפורים שקרו בעבר, אך הלמידה שלהם, כמו התורה עצמה, היא רוחנית ומעשית יחד, ובעצם מאפשרת ללומד להרחיב את העולם הרוחני שלו ולהתאים אותו אל העולם המעשי. באופן זה, לימודי תורה יכולים לסייע בחיי המשפחה, החברה והעתיד של כל אחד ואחת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה